5 nõuannet parema portfoolio loomiseks

Mis puutub teie portfooliosse, siis vastupidiselt arvamusele, mida vähem seda parem!

“Oota aga – kas ma ei peaks kõiki oma töid esitlema? Ma tahan, et kliendid näeksid milline on minu kogemus ja tööpagas.”

Uskuge mind, ma täitsa mõistan, kuid reaalsuses on olulisem kvaliteet kvantiteedi asemel. Portfoolio põhimõte on anda edasi teie visuaalset stiili, lähenemist ja ekspertiisi, mitte näidata igat üksikut projekti, mille kallal kunagi töötanud olete.

Mõelge oma ideaalkliendi peale

Portfoolio loomisel mõelge selle peale milline on teie ideaalklient ja milliseid töid nähes ta teiega kõige tõenäolisemalt koostööd teeks. Lisage oma tehtud tööde hulka ainult seda tüüpi projektide näiteid. Ideaalklient näeb teie projekti näidetes seda mida ta sooviks ja mõistab, et just teie saate nende jaoks kasulik olla! See ongi portfoolio eesmärk.

Lihtsuses peitub võlu

Selle asemel, et ummistada oma portfooliot iga võimaliku case study ja kliendi tagasisidega, keskenduge rohkem mõnele suurepärasele projektile, mis rohkem silma paistab. Sama teen ka oma portfoolio lehel. Viimase 2 aasta jooksul olen aidanud paljusid ettevõtteid brändingu ja veebidisaini vallas, kuid kõigi klientide tööde portfooliosse lisamine oleks potentsiaalsetele klientidele rohkem üle jõu käiv ja segadusse ajav kui et ahhetama panev. Kvaliteet üle kvantiteedi.

Disainige oma niši jaoks

Isegi kui te pole veel oma unistuste klientidega koostööd teinud või olete nišši vahetamas, saate seda siiski teha. Ma alati ütlen oma konsultatsioonis osalenud disaineritele, et kui teil seda tüüpi projekte veel ei ole, võite need välja mõelda ehk luua passion project’i. Passion project on oma olemuselt väljamõeldud projekt, mis luuakse eesmärgiga arendada oma disainioskusi või et leida uusi kliente selles valdkonnas, mis projektis kujutatud on. Saate luua oma kujuteldava unistuste kliendi jaoks näidistöö, mis näitab just teie pakutavat tööd ja stiili.

Kirjeldage oma disainiprotsessi

Igal disaineril on oma klientidega koostööd tehes ainulaadne protsess – ja mida varem saab potentsiaalne klient teie protsessist teada, seda parem. On oluline, et kaasaksite konteksti, et külastajad saaksid aimu sellest, kuidas te väljakutsetega toime tulete ja kuidas teie kujundused reaalseid probleeme lahendavad. Lisaks võib loomeprotsessi kirjelduse kaasamine aidata potentsiaalsel kliendil välja selgitada, kas olete suuteline nende projekti ulatusega toime tulema.

Näiteks: Potentsiaalne klient satub teie lehele ja otsib graafilist disainerit, kes teeks kujundusi ka mobiilivaadetele. Kuigi te ei ole otseselt sellele võibolla spetsialiseerunud, siis sarnase töö kaasamine ja selle projekti lahtikirjutamine oma portfoolios annab neile kindlust, eriti kui nad loevad kuidas te ajurünnakuid tegite ja milline tuli välja teise kliendi mobiilivaate kujundus. Ehk siis kontekst ja põhjalisus on oluline.

Olge realistlik

Oma töö tutvustamisel on soovituslik näidata oma kujundusi ka päris keskkonnas, mis annavad potentsiaalsele kliendile suurepärase ettekujutuse. Kuidas see täpselt välja näeks?

Näiteks: teie unistuste kliendid on äsja kihlunud paarid, kes soovivad varsti abielluda ja teie spetsialiseering on pulmakomplektide disainimine. Kõik alates pulmakutsetest kuni lauarääkijateni välja.

Selle asemel, et näidata neile oma tööst lihtlabaseid tekstidisaine, mida on raske reaalses maailmas visualiseerida, looge selle asemel näited, mis aitavad neil lõpptulemust paremini ette kujutada. Kasutage näiteks võimalikke fotosid pulmakutsetest, millel pesitseb kaunis käekiri, millel on ilus taust ja mis asetseb dekoreeritud kandikul.

Kui teil pole fotosid, saate oma tööst realistliku ülevaate loomiseks kasutada makette (mockup). Mida lihtsam on inimestel teiega oma projekti kallal töötamist ette kujutada, seda tõenäolisem on, et nad teiega koostööd teevad.

Portfoolio esimest korda nullist loomine või selle värskendamine võib võtta veidi aega, et projektide kombinatsioon oleks õige, kuid see on seda väärt. Luues oma niši, ideaalkliendi jaoks ja mõeldud stiili – köidate just nende potentsiaalsete klientide tähelepanu, kellega te päriselt koostööd teha tahaksite!

Lisaks soovitame tutvuda meie TASUTA materjalide keskkonnaga, mis on mõeldud disaineritele ja ettevõtjatele, kuhu lisame pidevalt uusi materjale ja koolitusi! Klõpsake siin et suunduda tasuta materjale alla laadima.

0
    Ostukorv
    Ostukorv on tühiMine e-poodi