IAL blogi disaineritele:
Kuidas kasutada ChatGPT’d disainiprotsessis?
Kui kuuled sõna “ChatGPT” esimest korda, siis tegu on põhimõtteliselt Sinu uue assistendiga. Loe edasi ja saa teada kuidas seda võimsat tööriista oma töö lihtsustamiseks ära kasutada…
🎙UUS PODCAST! Lahkumisavaldus on nüüd väljas!
"Lahkumisavalduses räägime turundusest, disainist ja kõigest mis on ettevõtlusega seotud, täiesti ausalt ja filtreerimata!" Alates tänasest oleme laivis oma uue podcastiga "Lahkumisavaldus", mis sündis koostöös minu hea partneri ja sõbra, Brigitt Põldmaga...
Wix vs. WordPress – kumb valida vastavalt oma ettevõtte vajadustele?
Millised on platvormide erinevused? Wix on hõlpsasti kasutatav paindliku kujundusega web builder, mis sobib ideaalselt portfoolio tüüpi veebilehtede jaoks. WordPress on CMS (content management system) platvorm, mis võimaldab luua palju suuremaid veebilehti ja 100%...
Kuidas valida brändile ja selle logole vastavat fonti?
Tavaliselt peetakse graafilisi disainereid korralikeks tüpograafianohikueteks ja ma võin täiesti esimesena tunnistada, et ka MINA olen üks neist nohikutest, haha! Kuid realistlikult mõeldes, teame me kõik (disaineritena), et tüpograafia on midagi enamat kui lihtsalt...
Ostetud template vs. 100% kohandatud veebidisain?
Kui olete alles alustav ettevõtja, siis üks esimesi asju mille peale mõelda võite on ettevõttele veebilehe loomine! See on väga oluline otsus, kuid erinevate template'de ostmise ja kohandatud veebidisaini vahel valimine võib alguses tunduda keeruline või segadust...
Brändi arhetüübid – Mis need on ja milline neist sobib teie brändi iseloomustama?
Mainekas psühholoog Carl Jung (hääldatakse: "young") esitas teooria, et inimesed kasutavad sümboolikat keerukate mõistete hõlpsamaks mõistmiseks. Uuringute tulemusena teatas Jung: "On kollektiivset laadi vorme või kujundeid, mis esinevad praktiliselt kogu maailmas...
3 üliolulist punkti, mida iga disainer kliendilepingusse lisama peaks
Vabakutselise graafilise disainerina on korralikud kliendilepingud täiesti hädavajalikud. Koostööleping on midagi, mida peaksite uutele klientidele esmajärjekorras tutvustama, et nad mõistaksid teie professionaalset lähenemist. Lisaks on hea lepingule viidata...
Kuidas oma kliendiprojekte efektiivsemalt hallata?
Kui istuksite maha ja arvutaksite, kui palju aega kulutate graafilisele disainile vs klientide haldamisele, siis millised need numbrid välja näeksid? Kui olete minu moodi, siis aeg mille saate kulutada asjadele – nagu näiteks DISAINIMINE! - ülimalt tähtis! Seetõttu on...
5 nõuannet parema portfoolio loomiseks
Mis puutub teie portfooliosse, siis vastupidiselt arvamusele, mida vähem seda parem! "Oota aga – kas ma ei peaks kõiki oma töid esitlema? Ma tahan, et kliendid näeksid milline on minu kogemus ja tööpagas." Uskuge mind, ma täitsa mõistan, kuid reaalsuses on olulisem...
Kuidas disainiklientidele müügikõnet läbi viia?
Mis teil esimese asjana pähe tuleb kui kuulete terminit "müügikõne"? Tõenäoliselt midagi sellist – külmad kõned, juhuslikud numbrid ja vaevaline ajaraisk. Antud artiklis tahan tähelepanu tuua müügikõnedele positiivses võtmes. Kui oskate oma teenuseid potentsiaalsetele...
Kuidas kasvatada oma disainiettevõtet?
Kas olete juba mõnda aega olnud vabakutseline või ehitanud oma disainiäri? Võite ju oma klientidele teenuseid pakkuda ja tulu teenida, kuid peate meeles pidama, et ka teie ettevõtte kasvatamine on prioriteet! Te ei ole ainult brändikujundaja või graafiline disainer,...
Mis on bränding?
Kiire küsimus – mida tähendab SINU jaoks bränding? Esimese asjana tuleb ilmselt meelde logo. Kui enamik inimesi mõtleb brändingule, mõtlevad nad brändi visuaalsele representatsioonile. Kuid tegelikult on logo vaid üks väike osa teie brändist. Teie bränd on midagi...
Mis on CVI ehk brändiraamat?
Selles artiklis käsitleme kõiki olulisi komponente mis peaks ühes brändiraamatus sisalduma ja vaatame, kuidas täpselt oma brändiraamatut struktureerida ja kujundada. Aga kõigepealt. Mis see brändiraamat siis on? Brändiraamat (inglise keeles CVI ehk company visual...