Kuidas valida brändile ja selle logole vastavat fonti?

Tavaliselt peetakse graafilisi disainereid korralikeks tüpograafianohikueteks ja ma võin täiesti esimesena tunnistada, et ka MINA olen üks neist nohikutest, haha!

Kuid realistlikult mõeldes, teame me kõik (disaineritena), et tüpograafia on midagi enamat kui lihtsalt trükitud tähed paberilehel. Selle eesmärk ei ole olla mitte ainult silmale meeldiv, vaid olla ka lihtsasti loetav ja edastada selle brändi põhisõnumit.

“Brändi identiteedi fondisüsteemide loomisel peate tegema tahtlikke valikuid ja kaaluma parimaid tavasid. Vastasel juhul on oht luua bränd, mis näeb välja lohakas või sobimatu.”

Selles artiklis jagan, mis põhimõtteid ma kasutan brändi identiteedi fondisüsteemi loomisel, samuti tüpograafia stiile ja seda kuidas neid kasutada brändi konkreetse stiiliga sobitamiseks.

Märkus: Kui olete iseõppinud disainer või te pole võib-olla nii hästi kursis tüpograafia tähtsusega, soovitan teil tungivalt uurida mõnda kursust või koolitust, et saaksite sellesse teemasse süveneda. Tüpograafiaalased teadmised on üliolulised, et mõista, kuidas see teie kujundatava brändi ökosüsteemiga kokku sobib!

Mida kaasata brändi identiteedi fondisüsteemi?

Brändi identiteedi loomisel valin logo tüpograafia ja fondid sellised, et need sobiksid omavahel tervikuna ja mida klient saab kasutada kogu turundustegevuses ja brändi identiteedis endas. Juhul kui kliendil on minu juurde tulles juba visioonis teatud font, mida ta kasutada soovib, siis tavaliselt lisan selle lõpparvele juurde. Juhul kui valin kliendile fondi ise, siis edastan kliendile projekti lõppedes kõik fondi litsentsid ilma lisatasuta.

Miks? Siin tulevad mängu fontide litsentsid ja nende kommertslik kasutus. Enamik fonte, mida ma oma töös kasutan on läbi Adobe Creative Cloud’i tasuta saadaval, kuna maksan igakuiselt Adobe eest, aga juhul kui peaks juhtuma, et klient soovib teistsugust fonti mõnelt muult platvormilt, siis selle kommertslik litsents on tihtipeale kalli lisatasu eest.

See on lihtsalt minu isiklik eelistus! Antud tingimus on kirjas ka kõikides minu koostöölepingutes, mida ma klientidega sõlmin ja praeguse hetkeni on kõigile see tingimus alati sobinud. Kuidas litsentsi üleandmisele lähened, seda pead ise otsustada. Ma lihtsalt jagan kuidas mina toimetan.

Fondi stiilidest aru saamine:

Tüpograafia on suurepärane tööriist teie kujundatava brändi isikupära väljendamiseks. Igal kirjastiilil on ainulaadne iseloom, mida see edasi annab.

Sõltuvalt kliendist, kellega koostööd teete, on soovitatav valida tüpograafia, mis sobib nende brändi isiksuse ja väärtustega.

Erinevaid kirjastiile on üsna palju, kuid vaatame üle mõned levinumad tüübid!

Sans Serif:

Need fondid on tavaliselt kaasaegsemad ning tunduvad minimaalsed ja puhtad. Need sobivad väga hästi brändi jaoks, mis soovib välja näha värske ja kogenud.

Sans serif fondid sobivad suurepäraselt ka veebilehtede tekstipõhjadeks või trükisena ning need sobivad hästi ka rasvaste pealkirjade jaoks. Sans serif fondid kipuvad olema lihtsasti loetavad ja mitmekülgsed.

Näide Sans Serif fontidest:

Serif:

Serif fondid tunduvad sageli klassikalised, traditsioonilised ja usaldusväärsed. Serif fondid sobivad suurepäraselt nii trükis kui ka veebilehtedel põhitekstideks ning nii trüki- kui ka digitaalsete pealkirjade jaoks.

Kui loodav bränd soovib tunda end ajatu ja läbimõelduna, sobib hästi serif fondi kasutamine logo jaoks ning tekstis või pealkirjades.

Näide Serif fontidest:

Script:

Skriptifondid on elegantsemad ja naiselikumad. Need sobivad suurepäraselt brändidele, kes soovivad tunda end õrna ja kõrgkvaliteetsena.

Kuna paar aastat tagasi olid skriptifondid tõeliselt trendikad, siis nüüd on inimesed nendest pigem väsinud. Ma kasutaksin neid brändi identiteedi jaoks olulisemalt vähem kui rohkem.

Neid tuleks kasutada ainult lühikeste tekstiplokkide puhul – näiteks lühikese pealkirja või logotüübi puhul, kui nimi on lühike. Samuti ei soovi te kunagi kasutada põhiteksti jaoks skriptifonti, kuna need on väiksemal kujul palju raskemini loetavad.

Näide Script fontidest:

Handwritten (käsitsi kirjutatud):

Samad reeglid kehtivad käsitsi kirjutatud fontide kohta. Soovitatav on neid kasutada pigem säästlikult, kui bränd soovib tunda end personaalsemana, kunstilisemana või mitteametlikumana.

Ärge kasutage käsitsi kirjutatud fonte millegi muu jaoks peale lühikeste pealkirjade või logo osana.

Näide käsitsi kirjutatud fontidest:

Decorative:

Dekoratiivsed fondid on praegu tohutult trendikad. Need sobivad suurepäraselt kaubamärkidele, mis tahavad olla ainulaadsed ja teistest kaubamärkidest eristuda. Samuti võivad nad tahta jätta endast väga dramaatilise või “mitte-vooluga-kaasas” mulje.

Need sobivad suurepäraselt logotüübi ja pealkirjade jaoks, kuid ma ei kasutaks kunagi dekoratiivfonti põhiteksti või suurema tekstiploki jaoks.

Näide dekoratiivsetest fontidest:

Fondipaaride loomine:

Kui teil on olemas juba idee, millist kirjastiili oma brändi logo märgistamiseks kasutada tahate, saate valida kogu brändi jaoks kasutatavad tugifondid.

Üks väga hea tööriist, mida ma kasutan, on Font Pair. See võimaldab teil sirvida tasuta Google’i fonte ja loob fondipaarid automaatselt. Kui tüpograafia pole teie tugevaim külg või soovite näha fondipaaride soovitusi, siis see tööriist on väga kasulik!

Kasulikud nõuanded brändifontide kombineerimiseks:

  • Kaaluge seda varianti, et logo on loodud eraldi fondiga, mis ei näe otseselt sarnane välja selle brändi teiste fontidega. Nii ei konkureeri see brändi enda aspektidega ja võib üksinda väga tugevalt välja paista.
  • Brändi jaoks lisafonte valides valin harva rohkem kui kaks. Kindlasti valin fonte, mis täiendavad brändi identiteeti, mis on loetavad ja töötavad hästi nii trükis kui ka veebis.
  • Tavaliselt valin pealkirjaks ühe fondi ja seejärel põhiteksti jaoks teise. Selleks, et lisada kontrasti ja arusaadavat eristatavust.
  • Teie fondid peavad üksteist tasakaalustama nii stiili kui ka välimuse poolest. Parim viis kontrollida, kas font sobib teisega hästi, on testida seda oma kujundusprogrammis! Ma kasutan peaaegu kõikideks oma logotöödeks Adobe Illustratorit. Katsetage erinevaid fondikombinatsioone ja mängige ka fondi paksuste ning suurustega.

Siin on näide minu enda kliendi tööst alles siis kui proovisime fonte:

Ja lõpptulemus oli hoopis täiesti teistsugune:

Tüpograafia on ühtse brändi identiteedi üks põhikomponente ehk disaineritena tahame olla teadlikud sellest, kuidas me neid oma brändikujunduses valime. Loodetavasti on teil nüüd mõned ideed selle kohta, kuidas saaksite tüpograafiat edaspidistes brändiprojektides tõhusamalt kasutada!

Seotud postitused:

Kuidas kasvatada oma disainiettevõtet?

Kuidas kasvatada oma disainiettevõtet?

Kas olete juba mõnda aega olnud vabakutseline või ehitanud oma disainiäri? Võite ju oma klientidele teenuseid pakkuda ja tulu teenida, kuid peate meeles pidama, et ka teie ettevõtte kasvatamine on prioriteet! Te ei ole ainult brändikujundaja või graafiline disainer,...

0
    0
    Ostukorv
    Ostukorv on tühiMine e-poodi