Selles artiklis käsitleme kõiki olulisi komponente mis peaks ühes brändiraamatus sisalduma ja vaatame, kuidas täpselt oma brändiraamatut struktureerida ja kujundada.
Aga kõigepealt. Mis see brändiraamat siis on?
Brändiraamat (inglise keeles CVI ehk company visual identity) on dokument, milles pannakse paika ühe brändi kogu visuaalne identiteet. Lihtsamalt öeldes on brändiraamat ülevaade teie brändi missioonist, kuvandist ja põhiväärtustest. See on teie brändi DNA, mis sisaldab kihtide kaupa detaile, alates üldisemast – näiteks brändi eesmärk – kuni keerukamate nüanssideni – nagu värvipalett ja fontide valik. Kõigi nende elementide kombineerimisel sünnib põhjalik brändijuhend, mis annab lugejale selge visiooni antud ettevõttest.
Rusikareeglina peaks ühel brändiraamatul olema järgmised elemendid:
- Brändi eesmärgid ja visioon
- Brändi väärtused
- Brändi keel
- Brändi ideaalpersoona
- Logo ja selle kasutus
- Brändielemendid ja muster
- Värvipalett
- Tüpograafia
- Toote- ja pakendidisain
- Visiitkaardi disain
- Sotsiaalmeedia disain
Kas teie bränd vajab brändiraamatut?
Absoluutselt! Olenemata sellest, kui suur või väike teie ettevõte on, aitab brändiraamat hoida ühtlast kommunikatsioonitaset ning kujutada potentsiaalsele kliendile brändist kõige terviklikumat ja isikupärasemat kuvandit. Lisaks hoiab brändiraamat ka disainerite jaoks asjad konkreetsed, olenemata sellest kas nad on ettevõttega äsja liitunud või seal aastaid töötanud, ning võimaldab veebilehe kujundamisel või lisastiili loomisel viidata fontide, värvide ja logode sisule. Peale selle aitab see turundusmeeskonnal mõista, millist keelt, millal ja kuidas tuleb kasutada, ning ka lugu, mida bränd peab rääkima.
“Kui tarbijad usuvad, et nad jagavad ettevõttega samu väärtusi, siis jäävad nad brändile truuks.” – Howard Schultz
Teie brändiraamat on parim viis oma sihtrühmani jõudmiseks ja neile näitamiseks, et tegelikult on neil samad väärtused ja põhimõtted. See on ka viis luua ühine visuaalne ja verbaalne keel kõigiga, kes teie brändiga kokku puutuvad.
Kuidas alustada brändiraamatu loomisega?
Brändiraamatu struktuuri saab jagada põhimõtteliselt kaheks: brändi strateegilised elemendid ja brändi graafilised elemendid.
1. Brändi strateegilised elemendid
Brändi lugu
Igal brändil on oma lugu – ja iga ettevõte oli kunagi lihtsalt idee. Võite jätta selle osa lühikeseks ja armsaks, kuid mida üksikasjalikumalt käsitlete, seda parema seose saavad potentsiaalsed kliendid teie brändiga luua. See on nagu inimese tundmaõppimine: kõik, kellega olete kunagi kohtunud, tundusid mingil hetkel võõrad ja kauged, kuid kui olete saanud ettekujutuse tema isiklikust ajaloost ja leidnud sellega mingisuguse seose, ei saanud te tõenäoliselt midagi parata kui et tunda, et olete lähedasemad. Sama põhimõte kehtib ka teie brändi kohta – see on ka omamoodi elav, hingav üksus. See esindab ideede kogumit, mida tuleb väljendada omamoodi iseloomuga, et maailm saaks sellega seostuda.
Brändi eesmärgid, visioon ja väärtused
Adirac Pinery bränd toob selgelt välja peamised põhimõtted, mille poole ettevõte püüdleb. See mitte ainult ei tekita kliendile atraktiivsust, vaid tuletab ka kõigile organisatsioonis töötajatele meelde, et nad jääksid nendele väärtustele truuks kõiges, mida nad teevad – alates disainist kuni kommunikatsioonini.
Brändi keel ja ideaalpersoona
Täpsustage, millist keelt teie ettevõte kasutab, luues brändiraamatu teksti selle stiili järgi. Olenemata sellest, kas olete tõsine asutus või südamlik bränd, mille peamine eesmärk on luua tähenduslikke sidemeid, kasutage keelt, mis peegeldab teie väärtusi. See lisab teie brändile sügavust ja iseloomu, äratades selle ellu ja võimaldades sellel maailma kõnetada.
2. Brändi graafilised elemendid
Brändi graafilised elemendid puudutavad viise, kuidas bränd oma sihtrühmaga visuaalselt suhtleb. Visuaalidega töötades veenduge, et seostuksite oma sihtrühmaga igas aspektis: värvidest fontideni kuni piltideni, mis neile meeldivad.
Logo ja selle kasutus
Logo on nagu teie brändi miniesindaja, tuttav pilt, mille avalikkus visuaalselt ära tunneb ning teie ettevõtet teadlikult või alateadlikult meenutab. Logo kasutuse sektsioon peaks brändiraamatus illustreerima ja selgitama, kuidas ja kus seda tuleks kasutada, täpsustades värvide ja suuruse nõudeid. Logo kujundamisel, nagu ka värvide puhul, hoidke asjad lihtsad ja täpsed: veenduge, et see peegeldaks teie kaubamärki ega oleks liiga all-over-the-place ega segane.
Värvipalett
Teie brändi värvipalett on värvide ja toonide valik, mida teie ettevõte kasutab brändi kogu visuaalse aspekti kujundamiseks. See värviskeem reguleerib seejärel kõiki kaubamärgi kujunduse harusid, sealhulgas ikoone, kõiki visuaalseid turundusmaterjale ja loomulikult ettevõtte veebilehte.
Tüpograafia
Nagu värvide puhul, on igal fondil teie sihtrühmale ainulaadne mõju. Saadaolevate kirjatüüpide tohutu valiku tõttu leiate kindlasti midagi, mis peegeldab täpselt teie kaubamärki. See sektsioon teie brändiraamatus peaks sisaldama kõikehõlmavat teavet fontide kohta, mida soovite oma kaubamärgis kasutada, samuti seda, kus ja kuidas iga fonti tuleks kasutada (näiteks plakatitel, veebilehtedel ja isegi reklaamikampaaniates. Peaksite tuvastama vähemalt kaks fonti: põhiteksti jaoks kasutatav esmane kirjatüüp ja pealkirjade jaoks sekundaarne kirjatüüp.
LISA: Kasutamine reaalses elus
Juhul kui brändil on vaja tootepakendite-, visiitkaartide või mõne muu trükise disaini, siis võib nende mallid (mockup’id) samuti lisada brändiraamatuse, et nendele vajadusel viidata.
Kokkuvõte
Brändiraamat ehk CVI ei ole ainult brändi visuaalse identiteedi paber- või elektrooniline versioon. Eelkõige on see ettevõtte hing, selle olemasolu tuum. Kui olete alles alustamas, võib tunduda ülejõukäiv mõelda isegi brändiraamatu koostamisele. Kuid pidage meeles, et see võib olla nii keeruline ja üksikasjalik, kui vaja – või väga lihtne, ning sisaldada ainult neid funktsioone, mida pead oluliseks!
Ärge unustage, et kogu brändiraamatu struktuur oleks üksteisega kooskõlas, et tagada ühtne brändi identiteet, millega teie kliendid saavad ühendust luua ja mille tulemusel lojaalseks jääda. Pidage meeles, et loote need juhised ka enda ja oma meeskonna jaoks, kuna see muudab disaini- ja turundusprojektid mõõtmatult lihtsamaks – ja edukamaks!